måndag 23 november 2009

church-ill

howhow, celia här.

tro det eller ej, men jag och emelie gör apu på hortlax församling. (ja, kyrkogrejs typ) idag har vi spenderat någon timme på hortlaxskolan, där vi har fotograferat ivriga högstadieelever som har pysslat. det var med skräckblandad förtjusning vi besökte vår gamla skola, man kände hormonerna studsa genom rummen och vi stötte på både älskade och mindre älskade föredetta lärare under vårat besök...

eftermiddagen och kvällskvisten har vi spenderat på furulundsgården, där vi blandannat deltagit i en nattvard, lärt oss om betlehem och sjungt typ 10 sånger om gud. sen fick vi även i oss nattvardsvin (som omöjligt kan ha varit alkoholfritt), så blev det hela mycket roligare.

kort sammanfattning av dagen: hmm få se nu.. gud, gud, gud.. jesus jesus gud. helig är du gud, bryter jag mot de 7 dödssynderna kommer jag ej till himlen. funderar nästan på att konvertera till nunna? nej men det har varit intressant och lärorikt, och vi har fått rätt bra schema så jag är nöjd! tyvärr är jag inget större fan av jesus, men shit the same detta duger gott och väl.

over and out, äyy-men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar